loading...
دانلودکده|مرجع دانلود ایرانیان
خــــــوش آمــــدیــــــــد

http://s3.picofile.com/file/7979572575/sit_Jonam_Majid.png

 .:::. سایت بزرگ دانلودکده.:::. 



  
از همه ی شما عزیزان خواهش داریم، جهت آگاهی از آدرس جدید سایت یا هر اطلاعیه ی مهم مربوط به سایت هر چه سریعتر آی دی مدیریت سایت را Add کنید یا اینکه هنگام عضویت ایمیل واقعی خود را وارد کنید.
آی دی تلگرام: amirhosseinebr@   

برای ارتباط با مدیریت سایت از طریق ایمیل اقدام کنید.

دانلود آدرس یاب

آخرین ارسال های انجمن
Amir H.Ebr بازدید : 539 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

اولین اثر رسمی و مجاز «یاس» منتشر شد

موسیقی ما – با آغاز مرحله اول توزیع پوسترهای فیلم «چارسو» در تهران و شهرستان‌ها و حضور «یاس» در این فیلم به عنوان خواننده قطعه ای در این فیلم، نخستین اثر رسمی این خواننده رپ (گفتآواز)، در بازار رسمی محصولات فرهنگی کشور منتشر شد.

Amir H.Ebr بازدید : 2536 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

دانلود مراسم American Music Awards 2014 که ساعتی پیش در سالن Nokia Theatre لس انجلس برگزار شد،ستاره های نظیر Taylor Swift ، Lorde ، Jennifer Lopez ، Ariana Grande ، Selena Gomez ، Fergie و خیلی ها دیگه امسال اجرا زنده داشتن. که لیست کله اجرا ها رو میتونید در ادامه مشاهده کنید..

AMAs

Amir H.Ebr بازدید : 259 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

 

گزارشی از مراسم تدفین زنده یاد مرتضی پاشایی

خداحافظی با شکوه مردم با مرتضی پاشایی

همراه با گزارش کامل ویدیویی از زمان بستری شدن در بیمارستان تا روز تدفین

روحت شاد مرد دوست داشتنی …

گزارشی از مراسم تدفین زنده یاد مرتضی پاشایی

Amir H.Ebr بازدید : 982 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

عیدتان مبارک

 

آرزو دارم نوروزی که پیش رو داری


آغاز روزهایی باشد که آرزو داری


نوروز 93   مبارک

Amir H.Ebr بازدید : 448 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

 


 کشتی هوایی نوعی هواگرد سبک‌تر از هوا است. معمولا گازی سبک در محفظه بزرگی در این نوع هواگرد قرار دارد که باعث شناور شدن آن در هوا می‌شود، همانطور که کشتی در آب شناور می‌شود و زپلین (Zeppelin) نوعی کشتی هوایی است که با گاز هیدروژن پر شده و به پرواز در می‌آید. زپلین‌ها در سه دهه، اول قرن بیستم کاربردهای تجاری - نظامی زیادی داشتند. اما پس از چند اتفاق ناگوار و آتش سوزی چند مدل مشهور این وسیله از جمله هیندنبورگ دیگر زپلین به عنوان وسیله مسافرتی قرار نگرفت و تنها برای عکسبرداری و یا امور تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. سازنده این وسیله شخصی به نام فردیناند آدولف آگوست هنریش فن زپلین بود.

Amir H.Ebr بازدید : 245 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

خدا لعنت کند
انگار چینی‌ها پس از كشتار ترك‌های مسلمان كشور خودشان، تصمیم گرفته‌اند به مقدسات مردم مسلمان ایران هم به موهن ترین شكل ممكن حمله كنند.
تا پیش از این، Made In China حتی به تسبیح‌ها و جانمازهای ایرانیان رسیده بود و حالا كلمه «الله» و عبارت مقدس مسلمانان یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را به قسمت پشت شلوارهای ایرانیان برده‌اند این شلوارهای جین زنانه در فروشگاه‌های افسریه، حوالی خیابان‌های اول و دوم به قیمت دوازده هزار تومان در حراجی به فروش می رسند.
بیشتر خریداران هم به نوشتار پشت جیب شلوار توجه نمی‌كنند و صرفا به خاطر قیمت و دوخت شلوار ان را خریداری می‌كنند. فروشنده هم اطلاعات چندانی درباره محل خرید شلوارها و ...نمی‌دهد؛ البته برخی از خریداران به دلیل عبارت پشت شلوار از خرید آن خودداری می‌كنند.
به تصویر این شلوارهای جین چینی كه به تازگی به بازار ایران وارد شدند، نگاه كنید؛ عبارت«بسم الله الرحمن الرحیم» كه «الله» آن دوبار تكرار شده است، روی جیب‌های عقب این شلوارهاست و یك بسم الله هم برعكس نوشته شده است.
در مكتب اسلام برای كلمه الله حرمت قایل شده اند، به گونه‌ای كه حتی برای دست زدن به خط و نوشته آن باید وضو داشت و... و حالا درست در قسمت نشیمنگاه این شلوارها این كلمه گلدوزی شده و بدتر آن که در تهران ـ که خیلی‌ها دوست دارند آن را ام القرای جهان اسلام بنامند ـ به فروش می رسد!
با توجه به اینكه این شلوارها تازه به كشور وارد شدند، هنوز تعدادشان مشخص نیست، ولی به دلیل آنكه در مارك داخلی شلوارها، عبارت "Made In P.R.C" مخفف عبارت "People Republic of China" به معنی جمهوری خلق چین درج شده است،

 

خدا لعنت کند 

 جهت اطلاع کاربران محترم لایک کنید و باز نشر تا همه مطلع شوند وشما در ثواب این امر شریک شوید

Amir H.Ebr بازدید : 260 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

 

 

اسمش پریا هست و یه سالشه، دو ماهه بخاطر عفونتِ شدید بستریه
دکترا ازش قطعِ امید کردن، شما رو به عزیزتون قسم، براش دعا کنین
از طرف :
Ali Rasouli پدرِ این کوچولو
لطفاً به اشتراك بزارین تا همه واسش دعا كنن، شاید دعایِ یه دلشکسته بتونه معجزه کنه....
به اشتراک گذاری از اینجا
Amir H.Ebr بازدید : 260 سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

همانا ما کوثر را به تو اعطا کردیم پس برای پرودگارت نماز بخوان وقربانی کن .
سوره مبارکه کوثر



خداوند از خشم فاطمه خشمگين و به سبب خشنودي او خشنود مي شود، فاطمه پاره تن من است، هر كس او را بيازارد مرا آزرده است آن كس كه با او دوستي ورزد با من دوستي ورزيده است. فاطمه قلب و روح من است، فاطمه بانوي زنان دو جهان است.
پیامبر اکرم (صلي‌‌اله‌عليه‌وآله)

Amir H.Ebr بازدید : 234 یکشنبه 01 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مرکز زلزله شناسی امارات متحده عربی پیش بینی مرکز زمین شناسی آمریکا را فقط شایعه دانست و اعلام کرد که زلزله به این بزرگی را نمی شود پیش بینی کرده است.بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر به اینجا بروید

Amir H.Ebr بازدید : 239 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

در طی روزهای اخیر، برخی از منابع و رسانه های زرد ، خبری از ازدواج محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی ‘بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون’ داده بودند. این منابع در ادامه مدعی شدند که شریفی نیا از همسر اولش یعنی آزیتا حاجیان، جدا شده است.

رز رضوی نخستین بازی خود را در سریال “ملکوت” ایفا کرد و در این سریال نقش نوه ی محمدرضا شریفی نیا را بازی کرد. رز رضوی این روزها نیز در مجموعه کلاه پهلوی و در کنار شریفی‌نیا بازی می‌کند.

همچنین این دو بازیگر، در سریال های مختارنامه و فیلم سینمایی اخراجی های ۳ با یکدیگر همبازی بوده اند.

 

 

اولین خبر ازدواج “رز رضوی و شریفی نیا” از آنجا شکل گرفت که  هر دوی آنها برای سفر حج به عربستان رفتند. این رسانه ها با استناد به همین ادعا، چرایی عمده شدن یکباره ی رز رضوی و سفر اخیر او به عربستان به همراه شریفی نیا را از نتایج ازدواج این دو خواندند.

 

 

 

روزنامه تماشا نیز همین راستا اولین خبر ازدواج “رز رضوی و شریفی نیا” را رسانه ای کرد.

اما اندکی بعد باعث واکنش شریفی نیا به این خبر شد و در طی گلایه ای گفت: “من و خانم رضوی فقط همکار هستیم”

 

 

 

مدتی بعد محمدرضا شریفی نیا در سالن برج میلاد در واکنش به این خبر به پرشین سی گفت: «چه خوب است خبرنگاران، همان گونه که برای گرفتن یک مصاحبه یا خبر کاری، بارها و بارها با هنرمندان تماس می گیرند و تا نرسیدن به مقصود دست از تلاش برنمی دارند، قبل از انتشار اخبار مربوط به زندگی خصوصی آدم ها نیز همین سماجت را برای تایید خبر به کار گیرند تا باعث اشاعه اطلاعات غلط نشوند.

سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم کار ناشایستی است اما انتشار خبر کذب گناهی نابخشودنی تر است. امیدوارم از این پس نسبت به انتشار اخبار نادرست از زندگی دیگران همان گونه رفتار کنید که مایل هستید با زندگی خودتان رفتار شود.»

 

به هر حال خبر ازدواج این دو زوج هنری هنوز از سوی رز رضوی تایید یا تکذیب نشده است.

 

جام

Amir H.Ebr بازدید : 226 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

 زلزله ی بوشهر

درگذشت تنی چند از هموطنان عزیزمان در کاکی بوشهر مارا آزرده کرد ، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به تمامی ایرانیان و بوشهری های فهیم، تمام ایران در غمتان شریک است...

Amir H.Ebr بازدید : 385 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)

عسل بدیعی نزدیک به یک سال پیش بعد از ثبت نام کارت اهدای عضو، در دفتر یادبود مربوط به اهدای عضو، عباراتی را نوشت که ماندگار شد.

به گزارش پرشین وی به نقل از کافه‌سینما، عسل بدیعی در این دفتر یادبود می‌نویسد:

“سلام

دوستان مهربان

عزیزان….. یاران

از خداوند متعال خواستار توانی چون کوه و اراده‌ای چون آهن استوار و پایدار هستم

تا یاری بخش راه سپید عشقتان باشد

خداوند یاری‌بخشتان

با احترام عسل بدیعی

۹۱/۲/۲۹″

   

gcb12zerjya7jok76ab عکس دست نوشته عسل بدیعی در بیمارستان

 

و حالا قلب و دو کلیه، ریه، کبد و هر آنچه که از اعضای عسل بدیعی قابل اهدا بود، یاری‌بخش این راه شد و به چند تن زندگی دوباره بخشید.

روحش شاد

Amir H.Ebr بازدید : 258 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)
   

z0x0974kb5v2krpmjyn فیلم قاعده تصادف از پرده سینما حذف شد!!

ˈمصطفی شایستهˈ روز شنبه از رفتار دوگانه بنیاد سینمایی فارابی در اکران فیلم های سینمایی در نوروز امسال گلایه کرد و افزود: فیلم قاعده تصادف به رغم اینکه اثری فرهنگی است در اکران نادیده گرفته شد و حتا نوبت اکران ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه آن در سینما فرهنگ گرفته شد.

وی یادآور شد: اکران فیلم قاعده تصادف در بین تعطیلات نوروزی در سینما فرهنگ متوقف شد و این در حالی است که این اثر تنها در ۸ سالن سینمایی در حال اکران است.

این پخش کننده سینما توضیح داد: فیلم قاعده تصادف در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی، ۵ سیمرغ بلورین دریافت کرد اما این اثر در اکران مهجور واقع شد.

شایسته تاکید کرد: وقتی سینما فرهنگ از اکران فیلم قاعده تصادف آن هم در یک نوبت در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جلوگیری می کند توقعی از سینماداران بخش خصوصی نیست.

وی ادامه داد: فیلم قاعده تصادف با وجود در اختیار داشتن ۸ سینما فروش بسیار خوبی دارد و مخاطبان این اثر کم نیستند.

این پخش کننده افزود: از بخش خصوصی توقعی نمی رود که در اکران از این اثر سینمایی حمایت کند اما جای تعجب دارد که چگونه بنیاد سینمایی فارابی اکران یک نوبته قاعده تصادف در سینما فرهنگ را بر نمی تابد.

شایسته گفت: این اثر سینمایی در سانس های ۲۳ و ۳۰ دقیقه سینما فرهنگ فروش خوبی داشته و در مجموع در این سینما بیش از ۱۰میلیون تومان آن هم در نوبت پایانی فروش داشته است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت وگو با دست اندرکاران بنیاد سینمایی فارابی و سینما فرهنگ برای پاسخگویی درباره دلایل حذف اکران محدود فیلم قاعده تصادف از این سینما بی نتیجه ماند.
منبع : ایرنا

Amir H.Ebr بازدید : 333 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)
حضرت فاطمه

برترى زهرای مرضیه بر پیامبران الهی

 شكى نیست كه رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله، در میان تمام مخلوقات عالم، برترین آنان است و اگر نور پاك او نبود و وى قدم به هستى نمى‏گذاشت، بدون تردید، خداوند متعال دگران را خلق نمى‏كرد. (1)

و از سوى دیگر در احادیثى كه از طریق عامه و خاصه نقل شده، پنج تن آل ‏عبا، همگى نور واحد و در پیشگاه الهى به یك میزان خواهند بود، (2) هر چند برترى پیامبر صلى اللَّه علیه و آله بر دیگران مسلم است.

و در حدیثى رسول خدا مى‏فرمایند: «من برترین انسان جهان براى اولین و آخرین هستم و بعد از من على علیه‏السلام برترین مخلوقات جهان است، بدانید كه اول ما مثل آخر ما و آخر ما مثل اول ما مى‏باشد. (3)

و از سوى سوم از خود پیامبر خدا مى‏خوانیم كه مى‏فرمایند:

«حسن و حسین بهترین انسان روى زمین بعد از من و پدرشان مى‏باشند و مادرشان بهترین زن عالم است.» (4)

و در سایر سخنان پر بار اهل‏بیت مى‏خوانیم كه خداوند انبیا را بر دیگران تفضیل داده و آنان را نیز در مراتب كمال و فضیلت یكسان نیافریده، بلكه چند نفر آنان كه به اولوالعزم معروفند، بر سایر سفیران آسمانى مقدم داشته و اهل‏بیت عصمت و طهارت علیهم‏السلام را نیز بر این (انبیا اولوالعزم) برترى داده است. (5)

و بالاخره در یك روایتى از امام صادق علیه‏السلام آمده است: تمام پیامبران گذشته براى معرفت حقوق و ولایت ما مبعوث شده‏اند و موظف بوده‏اند ما را بر دیگران مقدم بدانند.(6)

اگر به دقت و بدون ذهنیت این احادیث را مورد نظر قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید كه انبیاى الهى همگى معصوم بودند و اینكه على، فاطمه، حسن و حسین علیهم‏السلام، بعد از پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله، از همه‏ى آنان برترند، بدون تردید در تمام فضائل و از جمله‏ى در عصمت بر همه‏ى آنان تفوق دارند.(دقت فرمایید.)

از طرف دیگر در فصل ششم این كتاب روایات متعددى را از طریق اهل سنت و تشیع ملاحظه فرمودید كه اگر على نبود، براى فاطمه علیهاالسلام كفو و همتایى پیدا نمى‏شد، خواه آدم و انسانهاى دیگر.

علما و دانشمندان بزرگ و محققین عالیقدر از این حدیثها نیز، تفوق و برترى على و فاطمه علیهم‏السلام را بر همه‏ى انسانها جز رسول خدا استفاده كرده‏اند. در این صورت براى فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام فوق عصمت ثابت مى‏شود، زیرا به استناد این حدیثها، فاطمه علیهاالسلام برابر على است و چگونه مفروض است كه انسان عاقل، در دو تساوى یكى را بر دیگرى مقدم بدارد؟

اگر به دقت و بدون ذهنیت این احادیث را مورد نظر قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید كه انبیاى الهى همگى معصوم بودند و اینكه على، فاطمه، حسن و حسین علیهم‏السلام، بعد از پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله، از همه‏ى آنان برترند، بدون تردید در تمام فضائل و از جمله‏ى در عصمت بر همه‏ى آنان تفوق دارند

گواهى ملائكه بر عصمت فاطمه علیهاالسلام

از روایات متعددى استفاده مى‏شود كه جبرئیل و سایر ملائكه آسمانها، بر حضرت فاطمه علیهاالسلام نازل شده و با وى به مكالمه و مصاحبه پرداخته و در ضمن سخنان خود، در فضائل و مناقب آن بانوى گرامى، مطالبى مى‏گفتند كه عصمت آن بزرگوار از آنها ثابت مى‏شود؛ اینك به دو مورد اشاره مى‏كنیم:

قال رسول ‏اللَّه صلى اللَّه علیه و آله: «... ابنتى فاطمه، و انها لسیده نسا العالمین فقیل: یا رسول ‏اللَّه! اهى سیده نسا عالمها؟ فقال: ذاك لمریم بنت عمران، فاما ابنتى فاطمه فهى سیده نسا العالمین من الاولین و الاخرین و انها لتقوم فى محرایها فیسلم علیها سبعون الف ملك من الملائكه المقربین و ینادونها بمانادت به الملائكه مریم فیقولون یا فاطمه! ان اللَّه اصطفیك و طهرك و اصطفیك على نسا العالمین. (6)

پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: دخترم فاطمه سرور زنان عالمیان است. از او سئوال شد یا رسول ‏اللَّه! سرور زنان زمان خودش؟ فرمودند: این امتیاز محدود، مربوط به حضرت مریم است، ولى دخترم فاطمه برترین زن عالمیان از اولین و آخرین است. او هنگامى كه در محراب عبادتش قرار مى‏گیرد، هفتاد هزار ملائكه از مقربین درگاه الهى بر او سلام و درود مى‏فرستند و او را مخاطب قرار مى‏دهند، با آن جمله‏اى كه مریم را مخاطب قرار داده بودند، و چنین مى‏گویند: اى فاطمه! خداوند تو را برگزیده و پاك ساخته و تو را بر تمام زنان عالمیان برترى داده است.

و حضرت صادق علیه‏السلام مى‏فرمایند:

انما سمیت فاطمه محدثه لان الملائكه كانت تهبط من السما فتنادیها كما تنادى مریم بنت عمران فتقول: یا فاطمه! ان اللَّه اصطفیك و طهرك و اصطفیك على نساء العالمین. فتحدثهم و یحدثونها فقالت ذات لیله: الیست المفضله على نسا العالمین مریم بنت عمران؟ فقالوا: ان مریم كانت سیده نساء عالمها و ان اللَّه عزوجل جعلك سیده نساء، عالمك و عالمها و سیده نساء الاولین و الاخرین. (7)

از این جهت یكى از نامهاى فاطمه «محدثه» بود، كه ملائكه به حضور او مى‏آمدند و مانند مریم با وى سخن مى‏گفتند، از جمله روزى به او گفتند: اى فاطمه! خداوند تو را برگزیده و تو را بر زنان دیگر جهان برترى داده، هم سخنان او را گوش مى‏دادند و هم به وى سخن مى‏گفتند.

فاطمه از ملائكه پرسید: مگر طبق آیه‏ى چهل و دو سوره‏ى آل‏عمران، مریم برترین زن جهان نیست؟ ملائكه گفتند: مریم سرور زنان زمان خود بود، ولكن تو سرور زنان معاصر و اولین و آخرین و حتى سرور زنان عصر مریم هستی.(8)

این دو حدیث كه به عنوان نمونه انتخاب گردید، فاطمه علیهاالسلام را سرور زنان جهان، برگزیده‏ى خدا، همنشین و همصحبت ملائكه و جبرئیل- كه مقربان درگاه الهى- بودند، نامیده است. در این صورت مى‏توان به عصمت زهرا علیهاالسلام تردید كرد؟!

 

 پی نوشت:

1ـ لولاك لما خلقت الافلاك و لو لا على لما خلقتك و لولا فاطمه لما خلقتكما؛ عوالم، ج 11 ص 25 و 26.

2ـ على علیه‏السلام مى‏فرمایند: رسول خدا به منزل ما آمدند، در حالى كه من در خواب بودم، او بعد از مذاكره با دخترش به او فرمودند: «انى و ایاك و هذین و هذا الراقد فى مكان واحد.» یعنى من و تو (دخترم) و این حسن و حسین و اینكه خوابیده (على) در یك مكان و منزله مى ‏باشیم؛ فرائد السمطین، ج 2، ص 28 ش 367.

3ـ انا سید الاولین و الاخرین و انت یا على! سیدالخلائق بعدى، اولنا كاخرنا و آخرنا كاولنا؛ بحارالانوار، ج 26، ص 316.

4ـ الحسن و الحسین خیر اهل‏الارض بعدى و بعد ابیها و امهما افضل نسا اهل‏الارض؛ بحارالانوار، ج 26، ص 272.

5ـ عن الصادق علیه‏السلام: ان اللَّه فضل انلى العزم من الرسل بالعلم على الانبیا و ورثنا علمهم و فضلنا علیهم فى فضلهم... ؛ بحارالانوار، ج 26، ص 199،

6ـ ما من نبى جا قط الا بمعرفه حقنا و تفضیلنا على من سوانا؛ اصول كافى، ج 1، ص 437.

7ـ عوالم، ج 11، ص 99.

8ـ بحارالانوار، ج 43، ص 78.

بخش تاریخ و سیره معصومین دانلودکده

Amir H.Ebr بازدید : 281 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)
حضرت فاطمه

حضرت فاطمه علیهاالسلام در پیشگاه خدا آن چنان معزز بود كه بارها مورد عنایت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد كه اینك به برخى از آنها اشاره مى‏كنیم:

پیامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هر یك از زنانش مراجعه كرد، ولى آنان نیز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه‏ ى دخترش فاطمه علیهاالسلام سركشید، تا در آن خانه ‏ى امید به مقصود رسد، ولى فاطمه علیهاالسلام و بچه‏هایش گرسنه بودند و تكه ‏نانى در آنجا نیز به دست نیامد.

هنوز چند دقیقه بیش نبود كه رسول گرامى اسلام منزل دخترش را ترك كرده بود كه مختصر طعامى از سوى یكى از همسایه‏ها به آن بانو رسید. فاطمه علیهاالسلام با خود گفت:  سوگند به خدا، خود و فرزندانم گرسنه مى‏مانم، ولى این تكه نان و گوشت را به پدرم مى‏خورانم، و لذا یكى از حسنین را به دنبال پدر فرستاد و او را دوباره به خانه‏اش دعوت كرد.

فاطمه علیهاالسلام اهدایى همسایه را كه دو تكه نان و مختصر گوشتى بود، در یك ظرف سرپوشیده قرار داده بود، چون پدرش دوباره به خانه او برگشت، سراغ طعام رفت و آن را در برابر دیدگان رسول خدا گذاشت، ولى ظرف پر از گوشت و نان بود، و فاطمه علیهاالسلام خود نیز از این مائده‏ى آسمانى تعجب مى‏كرد و خیره خیره به آن تماشا مى‏نمود. رسول خدا خطاب به دخترش گفت:  اى دختر گرامى! این طعام چگونه و از كجا رسید؟ فاطمه علیهاالسلام جواب داد:

«هو من عنداللَّه ان اللَّه یرزق من یشا بغیر حساب. فقال: الحمدللَّه الذى جعلك شبیهه بسیدة نسا بنى‏اسرائیل فانها كانت اذا رزقها اللَّه شیئا فسئلت عنه قالت: «هو من عنداللَّه ان اللَّه یرزق من یشاء بغیر حساب.» (1) آن از بركات و الطاف الهى است، خداوند به هر كسى بخواهد بدون محدودیت عطا مى‏كند.

رسول خدا چون سخن دخترش را شنید فرمود: سپاس خدایى را كه تو را همانند مریم سرور زنان بنى‏اسرائیل قرار داده، زیرا او نیز هرگاه مورد عنایت الهى قرار مى‏گرفت و خداوند برایش مائده مى‏فرستاد، كه در جواب سؤال مى‏گفت: این طعام از جانب خدا است، او به هر كسى بخواهد روزى بى‏حساب مى‏دهد.

او صداى پدر را شنید و به سوى او آمد و خوش ‏آمد گفت و سفره را باز كرده و غذاى مطبوع آورد، تا گرسنگان را سیر كند و چاره نیافته‏ها را چاره‏ساز باشد. على علیه‏ السلام به فاطمه علیهاالسلام خیره‏خیره نگاه مى‏كرد و با زبان بى‏ زبانى سؤال مى‏نمود: یا فاطمه! این طعام از كجا؟

آنگاه رسول خدا على علیه ‏السلام را نیز به حضورش فراخواند و همگى از آن غذا خوردند و سیر شدند و زنان و اهل‏بیت پیامبر نیز دعوت شدند و خوردند، ولى غذا و مائده آسمانى به همان صورت باقى بود. حتى فاطمه علیهاالسلام براى همسایگان نیز از طعام آسمانى كه از الطاف خفیه الهى سرچشمه گرفته بود ارسال داشت.... (2)

موائد آسمانى براى فاطمه علیهاالسلام در یكى دوبار محدود نمى‏گردد، او بارها از خداوند خویش درخواست طعام كرد و پروردگار عالم نیز بى‏درنگ طعام بهشتى براى آن حضرت ارسال داشت از آن جمله:

روزى امیرالمؤمنین على علیه ‏السلام به شدت گرسنه بود و از فاطمه علیهاالسلام طعام خواست، ولى در خانه چیزى نبود. فاطمه علیهاالسلام گفت: یا على! در خانه طعامى نیست، من و بچه‏هایت دو روز است كه گرسنه‏ایم و مختصر طعامى هم كه بود، آن را به تو خوراندیم و خود در گرسنگى صبر كردیم.

على علیه‏السلام از شنیدن این سخن فوق‏العاده ناراحت گشته و اشك در چشمانش حلقه زد و براى تهیه طعام زن و فرزندانش به بازار رفت و یك دینار قرض گرفت تا مشكل گرسنگى خانواده‏اش را برطرف سازد، ولى نشد.

چرا؟!

چون یكى از دوستانش گرفتار بود و گرسنگى و گریه زن و بچه‏ها او را در بیرون از خانه آواره كرده بود، او دنبال نان و پول بود، ولى چاره‏اش بدون چاره....

على از درد او آگاه شد و مانند همیشه ایثار كرد و دیگران را بر خود و خانواده‏اش مقدم داشت و بدین وسیله یكى از دوستانش را كه مقداد نام داشت خوشحال و خوش‏دل ساخت.

امام على علیه ‏السلام دست خالى شد و نتوانست به خانه رود، رو به سوى مسجد كرد و مشغول عبادت شد از آن سو پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله مأمور گشت شب را در خانه حضرت على علیه ‏السلام بسر برد و لذا بعد از نماز مغرب و عشا دست امام على علیه ‏السلام را گرفت و فرمود:

رسول خدا على علیه ‏السلام را نیز به حضورش فراخواند و همگى از آن غذا خوردند و سیر شدند و زنان و اهل‏بیت پیامبر نیز دعوت شدند و خوردند، ولى غذا و مائده آسمانى به همان صورت باقى بود. حتى فاطمه علیهاالسلام براى همسایگان نیز از طعام آسمانى كه از الطاف خفیه الهى سرچشمه گرفته بود ارسال داشت....

على جان! امشب مرا به مهمانى خود مى‏پذیرى؟

مولاى متقیان سكوت كرد، چرا كه زمینه پذیرایى نداشت و فاطمه علیهاالسلام و حسنین گرسنه مانده بودند و پول تهیه نان و گوشت فراهم نبود، ولى پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله دوباره اظهار داشت:

چرا جواب نمى‏دهى؟ یا بگو: بلى، تا با تو آیم و یا بگو: نه، تا راه دیگر پیش گیرم.

امام على علیه‏السلام عرض كرد: یا رسول‏اللَّه! بفرمایید.

رسول خدا دست حضرت على علیه ‏السلام را گرفت، دست در دست او به خانه حضرت فاطمه علیهاالسلام آمد و با هم به خانه وارد شده و با زهرا دیدار كردند، حضرت فاطمه علیهاالسلام در حال نماز و نیایش بود و خدا را مى‏خواند، او صداى پدر را شنید و به سوى او آمد و خوش ‏آمد گفت و سفره را باز كرده و غذاى مطبوع آورد، تا گرسنگان را سیر كند و چاره نیافته‏ها را چاره‏ساز باشد.

امام على علیه‏ السلام به حضرت فاطمه علیهاالسلام خیره‏خیره نگاه مى‏كرد و با زبان بى‏ زبانى سؤال مى‏نمود: یا فاطمه! این طعام از كجا؟

پیش از آنكه حضرت فاطمه علیهاالسلام جواب گوید رسول خدا دست بر دوش امیرالمومنین علیه ‏السلام گذاشت و جواب داد:

یا على!  هذا جزا دینارك من عنداللَّه؛ این غذا پاداش آن دینارى است كه به مقداد دادى.

خداوند به شما جریان زكریا و مریم را تكرار كرد.(3) و از طعام‏هاى بهشتى مرحمت نمود... (4)

 

پی نوشت:

 1 ـ آل‏ عمران/ 37.

2 ـ فرائدالسمطین، ج 2، ص 51 و 52، ش 382- تجلیات ولایت، ج 2، ص 319- فضائل خمسه، ج 3 ص 178- مناقب ابن شهرآشوب، ج 3، ص 339- جلاءالعیون شبر، ج 1، ص 136.

3 ـ اشاره است به آیه‏ى 37 سوره‏ى آل‏عمران كه زكریا موائد آسمانى را در محراب مریم دید.

4 ـ محجة البیضاء، ج 4، ص 213- بحار، ج 43، ص 59، و ج 41، ص 30 با اختصار.

بخش تاریخ و سیره معصومین دانلودکده

Amir H.Ebr بازدید : 198 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)

بدون هیچ تردیدی پس از دفن شبانه و مخفیانه زهرا علیهاالسلام مزارش نیز پنهان داشته شد. اما چرا بایستی درشهر پیامبر مزار تنها دخترش که به فاصله کوتاهی از او به دیدار خدا شتافت مخفی بماند؟

چرا نباید آنگونه که شایسته مقام اوست انبوه مردم در عزای او و تشییع جنازه اش شرکت کنند و بر او نماز بگزارند و دفنش نمایند؟ آیا اینها بخاطر اجرای وصیت زهرا علیهاالسلام نبود؟

از این رو آن روزها کسی بدرستی جایگاه مزار فاطمه علیهاالسلام را نمی دانست و اگر کسی از علی علیه السلام سراغ مزار دختر پیامبر صلی الله علیه و آله را می گرفت پاسخی جز سکوت درنمی یافت. سکوتی که در آن هزاران نکته اعتراض آمیز نهفته بود زیرا امام علی علیه السلام سعی در پنهان داشتن مزار زهرا علیهاالسلام داشت بدین خاطر جایگاه مزار فاطه را با زمین یکسان کرد آنگاه صورت هفت قبر (1) و یا چهل قبر در بقیع ترتیب داد و هنگامی که مردم به بقیع رفتند صورت چهل قبر را دیدند از این روشناخت مزار فاطمه علیهاالسلام بر آنان مشکل افتاد.(2)

طبری در دلائل الامامه می نویسد آن روز صبح می خواستد زنها را ببرند که قبرها را نبش کنند و جنازه زهرا علیهاالسلام را از قبر بیرون آوردند و بر آن نماز بخوانند اما با تهدید حضرت علی علیه السلام منصرف شدند.(3)

با این وجود در مورد مزار فاطمه زهرا علیهاالسلام چهار قول وجود دارد:

1- برخی مزار فاطمه آن حضرت را در بقیع می دانند از جمله اربلی در کشف الغمه و سید مرتضی در عیون المعجزات. اهل سنت نیز عموما بر این باورند آنان مزاری را که در کنار مزار چهار امام وجود دارد مزار فاطمه دختر رسول خدا می دانند.

2- برخی چون ابن سعد و ابن جوزی گویند فاطمه علیهاالسلام را در خانه عقیل دفن نموده اند.(4)

3- برخی مزار ایشان را در روضه پیامبر می دانند.

4- عده ای گویند فاطمه علیهاالسلام را در خانه اش دفن نمودند که قرائن، روایات و اقوال زیادی این قول را تایید می کند که عبارتنداز:

1- سخن علی علیه السلام بر مزار فاطمه علیهاالسلام که پس از دفن او برخاست و رو به قبر پیامبر کرد و فرمود «السلام علیک یا رسول الله عنی و عن ابنتک النازلة فی جوارک »(5) یعنی: سلام بر تو ای رسول خدا از من و از دخترت که در جوار تو فرود آمده.

و طبق نقل کلینی: «السلام علیک عنی و عن ابنتک و زائرک و البائنة فی الثری ببقعتک »(6) یعنی: ای رسول خدا! از من و دخترت که به دیدار تو آمده و در کنارت زیر خاک آرمیده درود باد.

بعد از گذشت آن دوران خاص دیگر پنهان داشتن مزار دلیل خاص نداشت و از این رو فرزندان فاطمه علیهاالسلام یعنی حضرت امام جعفر صادق امام رضا و امام علی النقی (که درود خدا بر آنان باد) با صراحت فرمودند که مزار فاطمه علیهاالسلام درخانه اش می باشد و در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله بخاک سپرده شده است

از هر دو عبارت کافی و نهج البلاغه چنین استفاده می شود که علی علیه السلام پس از دفن فاطمه علیهاالسلام رو به قبر پیامبر کرد. بنابراین معلوم می شود قبر شریف نبوی در پیش روی او بود، و اگر علی علیه السلام در بقیع بود بایستی رو به سوی قبر حضرت می کرد نه رو به قبر شریف پیامبر. دیگر اینکه به تصریح ذکر شده که فاطمه علیهاالسلام در جوار پیامبر و در کنار او به خاک سپرده شده است. چنانکه مردی بنام ابراهیم بن محمد همدانی نامه ای به امام علی النقی علیه السلام نوشت و از حضرت محل دفن فاطمه علیهاالسلام را سؤال کرد. امام در پاسخ وی نوشت او را کنار جدم رسول خدا بخاک سپردند.(7)

2- شیخ صدوق ابن بابویه عالم بزرگ شیعه - متوفای 389 ه - گوید: برایم ثابت شده که فاطمه علیهاالسلام رادر خانه اش دفن نمودند، پس از آنکه مسجد را توسعه دادند قبر فاطمه علیهاالسلام در مسجد واقع شد. من سالی که به سفر حج رفتم در مدینه رو به سوی خانه فاطمه علیهاالسلام که از استوانه روبروی باب جبرئیل تا پشت حظیره مرقد نبوی است نمودم و در آنجا زیارت فاطمه علیهاالسلام را به جا آوردم.(8)

گروهی دیگر از علماء نظیر علامه حلی و علامه مجلسی نیز معتقدند که فاطمه علیهاالسلام را درخانه اش دفن نمودند.(9)

3- شیخ طوسی - متوفای 460 ق - گوید صحیح آن است که فاطمه علیهاالسلام در خانه اش یا روضه پیامبر دفن گردید، زیرا حدیث شریف پیامبر این مطلب را تایید می کند که فرمود: «ما بین قبری و منبری روضة من ریاض الجنه » بین قبر و منبرم باغی از گلشن های بهشت است.(10)

در صورتی که مکان روضه را وسیعتر بدانیم قول شیخ طوسی نیز قابل قبول است و گرنه خانه فاطمه علیهاالسلام ما بین قبر و منبر پیامبر نبوده است بلکه پایین قبر پیامبر قرار داشته است.

4- به موجب روایتی که معتبرترین کتب شیعه نظیر اصول کافی، عیون اخبار الرضا، مناقب و دیگر کتابها آن را نقل کرده اند: مردی از حضرت رضا علیه السلام مکان قبر فاطمه علیهاالسلام را پرسید، حضرت فرمود: فاطمه علیهاالسلام را در خانه اش دفن نمودند بعد از آنکه بنی امیه مسجد را توسعه دادند قبر فاطمه علیهاالسلام در مسجد واقع شد.(11)

همچنین مردی از امام جعفر صادق علیه السلام مکان مزار فاطمه علیهاالسلام را سؤال نمود حضرت فرمود: «در خانه اش دفن شد»(12)

به تصریح ذکر شده که فاطمه علیهاالسلام در جوار پیامبر و در کنار او به خاک سپرده شده است. چنانکه مردی بنام ابراهیم بن محمد همدانی نامه ای به امام علی النقی علیه السلام نوشت و از حضرت محل دفن فاطمه علیهاالسلام را سؤال کرد. امام در پاسخ وی نوشت او را کنار جدم رسول خدا بخاک سپردند

بنابراین با توجه به دلائلی که ذکر شد جای تردید باقی نمی ماند که فاطمه زهرا علیهاالسلام در خانه اش دفن گردید بخصوص که ائمه علیهم السلام نیز این موضوع را با صراحت بیان فرموده اند و به یقین آن فرزندان گرامی بهتر جای قبر مادرشان را می دانند و اهل خانه از درون خانه بهتر خبر دارند.اگر فاطمه علیهاالسلام دستور ساختن تابوت را به اسماء می دهد نه برای این است که جسد او را می خواستند جابجا کنند بلکه بدین جهت است که چند تنی که بر او نماز می گزارند پیکرش را نبیند و اگر علی علیه السلام صورت قبرهای در بقیع بنا می کند بدان خاطر است تا مزارهای واقعی در آن مقطع خاص زمانی مخفی بماند و اگر با کسانی که قصد شکافتن آن قبرهای غیر واقعی را دارند به مقابله جدی برمی خیزد بدان خاطر است که اگر آن شبه قبرها شکافته شود بر آنان تردیدی نخواهد ماند که فاطمه علیهاالسلام در خانه اش به خاک سپرده شده و هر چند علی علیه السلام مزار فاطمه علیهاالسلام را با زمین یکسان قرار داده بود اما کنجاویها راز نهفته را آشکار می کرد. بعد از گذشت آن دوران خاص دیگر پنهان داشتن مزار دلیل خاص نداشت و از این رو فرزندان فاطمه علیهاالسلام یعنی حضرت امام جعفر صادق امام رضا و امام علی النقی (که درود خدا بر آنان باد) با صراحت فرمودند که مزار فاطمه علیهاالسلام در خانه اش می باشد و در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله بخاک سپرده شده است.

اکنون تنها پاسخ به این سوال باقی است که مکان حجره فاطمه زهراء علیهاالسلام در مسجد نبوی کجاست؟

در پاسخ به این سوال مورخ کبیر اهل سنت شیخ محمود بن محمد النجار در کتابش «الدرة الثمینة فی اخبار المدینة» چنین می نویسد: قبر فاطمه رضی الله عنها در خانه اوست که عمر بن عبد العزیز آن را ضمیمه مسجد کرد خانه او امروز داخل مقصوره و پشت حجره پیامبر است و در آن محرابی قرار دارد. همچنین قبر پیامبر وسائر حجرات همسرانش در مسجد قرار دارد.(13)

 

پی نوشت:

1) بحارالانوار، ج 43، ص 182.

2) دلائل الامامة، ص 46.

3) همان.

4) طبقات، ج 8، ص 20 .

5) نهج البلاغه فیض، ص 652- خطبه 195.

6) اصول کافی، ج 1، ص 458.

7) ریاحین الشریعة، ج 2، ص 93.

8) من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 341.

9) بحارالانوار، ج 43، ص 188؛ مراة العقول، ج 1، ص 39.

10) بحارالانوار، ج 43، ص 185.

11) «دفنت فی بیتها فلما زادت بنو امیة فی المسجد صارت فی المسجد» . اصول کافی، ج 1، ص 461؛ عیون اخبار الرضا، ج 1، ص 311 ؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج 3، ص 139 ؛ مراة العقول، ج 5، ص 349؛ معانی الاخبار، ص 268.

12) قرب الاسناد، ص 161؛ بحارالانوار، ج 10 ، ص 192.

13) الدرة الثمینة فی اخبار المدینة، صص 359 و 360.

بخش تاریخ و سیره معصومین  دانلودکده

Amir H.Ebr بازدید : 656 دوشنبه 28 اسفند 1391 نظرات (0)

 

دانلود فیلم مستند افسانه ی پرواز IMAX Legends Of Flight BluRay

 

» نام مستد: افسانه ی پرواز

» نام انگلیسی: Legends Of Flight BluRay

» محصول: IMAX

» کشور تولید کننده: آمریکا

» کارگردان: Stephen Low

» زبان: انگلسیی

» زمان: ۴۵ دقیقه

» حجم:  ۱٫۴ گیگابایت

» کیفیت: بسیار بالا / HD 720

» زیرنویس: ندارد

» اطلاعات فیلم در:

تمام اطلاعات + دانلود + راهنما در ادامه مطلب

دانلود کده در فیس بوک
با پيوستن به گروه ما ،‌ جديد ترين آهنگ ها و همچين آدرس هاي جديد دانلود را در صفحه فيس بوك خود مشاهده نماييد ...




یوز پسورد نود32

برای دریافت یوزر نیم و پسورد رایگان نود 32 روی یکی از تصاویر زیر کلیک کنید



ads

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سلام کاربر میهمان به سایت دانلودکده خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • شنبه 18 دی 1395
  • چهارشنبه 24 آذر 1395
  • پنجشنبه 15 مهر 1395
  • سه شنبه 13 مهر 1395
  • جمعه 22 مرداد 1395
  • دوشنبه 03 خرداد 1395
  • يکشنبه 16 اسفند 1394
  • شنبه 17 بهمن 1394
  • شنبه 10 بهمن 1394
  • جمعه 25 دی 1394
  • سه شنبه 22 دی 1394
  • يکشنبه 20 دی 1394
  • پنجشنبه 17 دی 1394
  • يکشنبه 06 دی 1394
  • دوشنبه 30 آذر 1394
  • چهارشنبه 25 آذر 1394
  • شنبه 21 آذر 1394
  • دوشنبه 16 آذر 1394
  • شنبه 14 آذر 1394
  • سه شنبه 10 آذر 1394
  • يکشنبه 08 آذر 1394
  • شنبه 30 آبان 1394
  • پنجشنبه 28 آبان 1394
  • شنبه 23 آبان 1394
  • يکشنبه 17 آبان 1394
  • پنجشنبه 14 آبان 1394
  • پنجشنبه 07 آبان 1394
  • يکشنبه 12 مهر 1394
  • جمعه 10 مهر 1394
  • سه شنبه 31 شهريور 1394
  • شنبه 28 شهريور 1394
  • چهارشنبه 11 شهريور 1394
  • چهارشنبه 29 بهمن 1393
  • سه شنبه 28 بهمن 1393
  • يکشنبه 19 بهمن 1393
  • چهارشنبه 15 بهمن 1393
  • چهارشنبه 08 بهمن 1393
  • دوشنبه 06 بهمن 1393
  • يکشنبه 05 بهمن 1393
  • پنجشنبه 02 بهمن 1393
  • چهارشنبه 01 بهمن 1393
  • يکشنبه 28 دی 1393
  • جمعه 26 دی 1393
  • دوشنبه 08 دی 1393
  • پنجشنبه 27 آذر 1393
  • چهارشنبه 19 آذر 1393
  • دوشنبه 17 آذر 1393
  • يکشنبه 09 آذر 1393
  • جمعه 07 آذر 1393
  • سه شنبه 04 آذر 1393
  • پنجشنبه 29 آبان 1393
  • دوشنبه 26 آبان 1393
  • پنجشنبه 22 آبان 1393
  • دوشنبه 19 آبان 1393
  • پنجشنبه 15 آبان 1393
  • جمعه 09 آبان 1393
  • پنجشنبه 01 آبان 1393
  • پنجشنبه 24 مهر 1393
  • جمعه 18 مهر 1393
  • پنجشنبه 17 مهر 1393
  • يکشنبه 13 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • پنجشنبه 03 مهر 1393
  • جمعه 07 شهريور 1393
  • جمعه 31 مرداد 1393
  • دوشنبه 27 مرداد 1393
  • يکشنبه 26 مرداد 1393
  • جمعه 24 مرداد 1393
  • دوشنبه 20 مرداد 1393
  • جمعه 17 مرداد 1393
  • چهارشنبه 15 مرداد 1393
  • جمعه 03 مرداد 1393
  • دوشنبه 30 تير 1393
  • دوشنبه 23 تير 1393
  • جمعه 13 تير 1393
  • سه شنبه 10 تير 1393
  • دوشنبه 09 تير 1393
  • جمعه 06 تير 1393
  • شنبه 31 خرداد 1393
  • يکشنبه 25 خرداد 1393
  • جمعه 23 خرداد 1393
  • شنبه 17 خرداد 1393
  • سه شنبه 13 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • سه شنبه 23 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 09 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 12 فروردين 1393
  • دوشنبه 11 فروردين 1393
  • جمعه 01 فروردين 1393
  • دوشنبه 19 اسفند 1392
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • شنبه 03 اسفند 1392
  • چهارشنبه 30 بهمن 1392
  • يکشنبه 20 بهمن 1392
  • دوشنبه 14 بهمن 1392
  • پنجشنبه 10 بهمن 1392
  • جمعه 04 بهمن 1392
  • پنجشنبه 03 بهمن 1392
  • سه شنبه 01 بهمن 1392
  • جمعه 13 دی 1392
  • شنبه 07 دی 1392
  • شنبه 30 آذر 1392
  • چهارشنبه 27 آذر 1392
  • چهارشنبه 13 آذر 1392
  • سه شنبه 12 آذر 1392
  • پنجشنبه 07 آذر 1392
  • جمعه 01 آذر 1392
  • پنجشنبه 30 آبان 1392
  • چهارشنبه 29 آبان 1392
  • دوشنبه 27 آبان 1392
  • يکشنبه 26 آبان 1392
  • شنبه 25 آبان 1392
  • سه شنبه 21 آبان 1392
  • يکشنبه 19 آبان 1392
  • پنجشنبه 16 آبان 1392
  • شنبه 11 آبان 1392
  • جمعه 10 آبان 1392
  • چهارشنبه 08 آبان 1392
  • شنبه 04 آبان 1392
  • جمعه 03 آبان 1392
  • سه شنبه 30 مهر 1392
  • شنبه 27 مهر 1392
  • پنجشنبه 25 مهر 1392
  • چهارشنبه 24 مهر 1392
  • سه شنبه 23 مهر 1392
  • شنبه 20 مهر 1392
  • جمعه 12 مهر 1392
  • پنجشنبه 11 مهر 1392
  • چهارشنبه 10 مهر 1392
  • دوشنبه 08 مهر 1392
  • جمعه 05 مهر 1392
  • پنجشنبه 04 مهر 1392
  • چهارشنبه 03 مهر 1392
  • دوشنبه 01 مهر 1392
  • يکشنبه 31 شهريور 1392
  • شنبه 30 شهريور 1392
  • جمعه 29 شهريور 1392
  • جمعه 22 شهريور 1392
  • پنجشنبه 21 شهريور 1392
  • چهارشنبه 20 شهريور 1392
  • سه شنبه 19 شهريور 1392
  • جمعه 01 شهريور 1392
  • چهارشنبه 30 مرداد 1392
  • سه شنبه 29 مرداد 1392
  • دوشنبه 28 مرداد 1392
  • يکشنبه 27 مرداد 1392
  • چهارشنبه 16 مرداد 1392
  • سه شنبه 15 مرداد 1392
  • دوشنبه 14 مرداد 1392
  • يکشنبه 13 مرداد 1392
  • شنبه 12 مرداد 1392
  • دوشنبه 07 مرداد 1392
  • سه شنبه 01 مرداد 1392
  • چهارشنبه 26 تير 1392
  • جمعه 21 تير 1392
  • دوشنبه 17 تير 1392
  • چهارشنبه 22 خرداد 1392
  • دوشنبه 20 خرداد 1392
  • يکشنبه 19 خرداد 1392
  • جمعه 17 خرداد 1392
  • شنبه 11 خرداد 1392
  • جمعه 10 خرداد 1392
  • پنجشنبه 09 خرداد 1392
  • چهارشنبه 08 خرداد 1392
  • دوشنبه 06 خرداد 1392
  • يکشنبه 05 خرداد 1392
  • شنبه 04 خرداد 1392
  • جمعه 03 خرداد 1392
  • چهارشنبه 1 خرداد 1392
  • چهارشنبه 01 خرداد 1392
  • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 30 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392
  • شنبه 28 ارديبهشت 1392
  • جمعه 27 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
  • جمعه 20 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
  • شنبه 14 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 05 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 03 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 01 ارديبهشت 1392
  • جمعه 30 فروردين 1392
  • پنجشنبه 29 فروردين 1392
  • سه شنبه 27 فروردين 1392
  • جمعه 23 فروردين 1392
  • پنجشنبه 22 فروردين 1392
  • سه شنبه 20 فروردين 1392
  • دوشنبه 19 فروردين 1392
  • يکشنبه 18 فروردين 1392
  • شنبه 17 فروردين 1392
  • چهارشنبه 14 فروردين 1392
  • يکشنبه 11 فروردين 1392
  • شنبه 10 فروردين 1392
  • جمعه 09 فروردين 1392
  • پنجشنبه 08 فروردين 1392
  • دوشنبه 28 اسفند 1391
  • يکشنبه 27 اسفند 1391
  • شنبه 26 اسفند 1391
  • جمعه 25 اسفند 1391
  • پنجشنبه 24 اسفند 1391
  • چهارشنبه 23 اسفند 1391
  • سه شنبه 22 اسفند 1391
  • دوشنبه 21 اسفند 1391
  • يکشنبه 20 اسفند 1391
  • پنجشنبه 17 اسفند 1391
  • چهارشنبه 16 اسفند 1391
  • دوشنبه 14 اسفند 1391
  • يکشنبه 13 اسفند 1391
  • پنجشنبه 10 اسفند 1391
  • سه شنبه 08 اسفند 1391
  • يکشنبه 06 اسفند 1391
  • پنجشنبه 03 اسفند 1391
  • سه شنبه 01 اسفند 1391
  • دوشنبه 30 بهمن 1391
  • پنجشنبه 26 بهمن 1391
  • سه شنبه 24 بهمن 1391
  • يکشنبه 22 بهمن 1391
  • جمعه 20 بهمن 1391
  • پنجشنبه 19 بهمن 1391
  • دوشنبه 16 بهمن 1391
  • دوشنبه 09 بهمن 1391
  • نظرسنجی
    سطح مطالب دانلود کده؟
    قالب جدید دانلود کده؟
    کدام بخش ها را بیشتر میپسندید؟؟
    پیوندهای روزانه
    تولبار ما را نصب کنید
    Get our toolbar!
    بزودی

    دانلود کده مرجع دانلود موزیک و فیلم

    آمار سایت
  • کل مطالب : 928
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 1453
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 318
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,317
  • بازدید ماه : 4,317
  • بازدید سال : 108,155
  • بازدید کلی : 2,095,302
  • قسمت های پخش شده از سریال گریم



    --قبلی--


    فصل اول


    فصل سوم


    فصل پنجم

    --جدید--

    فصل ششم


    تز کده

    پرده هارو بکش کنار بذار نور بیاد تو

    یه شیرینی مهمونم کن

    ازم معذرت بخواه بذار آروم باشم و سر به راه

    من بیخیاله بره هام بیخیاله بره هام

    بگو چی تو ذهنت وقتی رو به روت منم

    رو به نور مثل کوه نور با یه جیب پر پول

    با دل شیر یه که پیک پر انرژی توی پورشه سفید پشت رفیق

    مخ ترکید توی رپ فارسی زیر دستام صد هزار تیم

    همه شاخیم همه آرتیست حرکات همه فابریک

    همیشه آماده روی بارفیکس مارگیر ما کلمات رو جا مینداختیم

    رپ پارسی میشد توی تاریخ جاوید

    از هیچی شارتیک ساختیم همیشه منو مثل یه شاه میشناختین

    حتی از سنگ هم آرتیست ساختین بازی با ما یعنی آتیش بازی

    دشمنارو آشتی دادیم دیگه هیچ جوره توی پارکینگ جا نیست

    مشکلاتو خواستیم داشی صدای بمب کنار خاکریز عادیه

    کسی بینمون آب زیر کاه نی بهترینارو تو آرشیو داریم

    ♫♫♫

    پرده هارو بکش کنار بذار نور بیاد تو یه شیرینی مهمونم کن

    ازم معذرت بخواه بذار آروم باشمو سر به راه

    من بیخیاله بره هام بیخیاله بره هام

    همیشه میخ رو چکش زدیم برعکس همه به جاهای بد مشت زدیم

    خیلی دوره پشت سریم

    تا اومدیم یاد بگیریم شدیم کارتکس و انگشت زدیم

    نمیشه به هم فش ندیم

    تو من یه گرگ بزرگ شد یه پروفسور مرد یه گرگ تو گل ذوب شد

    تو شهر از گنده پر شد هرکی اومد زد و کشت و برد خورد

    سرنوشت بچه هامون تند و تند تند تو عقده گم شد

    دیدی آخر چطور شد دیدی آدم چه گرگ شد

    پرده هارو بکش کنار بذار نور بیاد تو

    یه شیرینی مهمونم کن

    ازم معذرت بخواه بذار آروم باشم و سر به راه

    من بیخیاله بره هام بیخیاله بره هام

    ♫♫♫

    اه خیلی وقته که بیخیالم

    اینو توم خوب دیدی یا نه

    کم کار شدیم میری یا نه

    اگه نه که بیریز همش و تو پیالم پر کن

    هه  بذار بره بالا کنتور

    نه جر دادم نگو مفت برد جفت پا میرم توی در قفل

    تا درس بشه برا همونی که گه خورد

    پشت سرم همشون مفت برن

    هه  میبینی میگیره قله رم

    اینا همشون گرگ ترم بهشونم بگین الکی پ تند نرن وایسا

    جلوم میله بوده پارسال من شدم بلده ی داستان

    بد باک پره میرم پی بازتاب با دستی که خاک هارم کرد آسفالت

    هنوز تازم ببین تو فهمم هم درکی از بازنده نی

    پ هر چی راه هست میریم اینجا زدن و همه رو ما بخشیدیم

    اه ببین تو این دل پر مهر هنو یه صدای نابی هست

    اونکه جمعه رم دوییده سفته پ این زخم ها بی فایده است

    ببین تو این دل پر مهر هنو برا تو هم جایی هست

    اینو میشه دید فقط اگه پرده رو بگیری کنار یه دیواری دست

    پرده هارو بکش کنار بذار نور بیاد تو

    یه شیرینی مهمونم کن

    ازم معذرت بخواه بذار آروم باشمو سر به راه

    من بیخیاله بره هام بیخیاله بره هام

     

    <حصین و پیشرو و تتلو . گرگ >

    Histats.com
    رمزینه پاسخ سریع


    برای خواندن رپس

    اینجا کلیک کنید